جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۴:۴۶

گام بزرگ تایدواتر

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت تایدواتر خارومیانه معتقد است فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی دست کم تا اوایل سال 97 به بهره برداری می رسد به اعتقاد وی با روندی که ایجاد شده است انتخاب سرمایه‌گذارفاز سوم این بندر نیز تا پایان امسال نهایی می‎شود. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با اشاره به واگذاری سهام این شرکت به موسسه اعتباری کوثر، درباره برنامه‎های شرکت متبوعش برای مزایدات و مناقصات بندری، وضعیت بندر شهید رجایی و وضعیت طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در بنادر مختلف سخن گفت.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر شهیدرجایی در دولت جدید نیز با دو سال تاخیر روبه رو شد، گفت: این دو سال تاخیر که در دولت یازدهم برای طرح توسعه بندر شهیدرجایی و اجرای مزایدات و مناقصات آن به وجود آمد تا حدودی طبیعی و عادی است زیرا مواردی که مربوط به افراد و شرکت‌ها و همچنین موقعیت این بندر بود باید به صورت کامل شناسایی و کار مشاوره و کارشناسی باید به صورت دقیق و موشکافانه انجام می‎شد که خوشبختانه اکنون انجام شده است.


مهدی اعتصام آغاز مناقصات و مزایدات بندری به ویژه در بندر شهیدرجایی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: البته نمی‎توان تاخیرات را نادیده گرفت اما باید به این نکته توجه کنیم که اکنون کار در حال انجام شدن است بنابراین باید از این به بعد چه بخش خصوصی و چه سازمان بنادر و دریانوردی در اندیشه پیشرفت مداوم کار بدون ایجاد فاصله زمانی و تاخیر باشند. وی گفت: اکنون با انجام مزایدات و مناقصات کار استارت خورده است اگر همین روال ادامه یابد و با سرعت منطقی خود پیش رود می توانیم امیدوار باشیم که اواخر سال 96 و اوایل سال 97 بتوانیم به صورت کامل از فاز دو طرح توسعه یندر شهیدرجایی بهره برداری کنیم زیرا مشکل اصلی این فاز، تامین تجهیزات بود که اکنون قرارداد خرید تجهیزات منعقد  و از نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد.


اعتصام با اشاره به اینکه اگر به همین صورت کارها پیش رود می‎توانیم امیدوار باشیم که عقبگرد نخواهیم داشت، افزود: حداکثر بین 18 تا 24 ماه آینده تجهیزات فاز دوم بندر شهیدرجایی وارد و در محل موردنظر مستقر خواهد شد، بنابراین همانطور که گفته شد از سال 97 بهره‎برداری از فاز دوم طرح توسعه  این بندر  اجرایی خواهد شد. به گفته اعتصام، مناقصه های بندر شهیدرجایی، مزایده بندر خرمشهر و بندر امام و... صورت گرفته است که اگر به این سرعت اجرایی و محقق شود می‎توانیم امیدوار باشیم که بحث انتخاب سرمایه‌گذار در فاز سوم  طرح توسعه بندر شهیدرجایی نیز تا پایان امسال نهایی شود.


تایدواتر به دنبال اجرای طرح‎های توسعه‎ای در بنادر
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با ارتباط به اینکه در چهار ماهه نخست امسال بیشتر به دنبال اجرای طرح‎های توسعه‎ای خود در بنادر بودیم،خاطرنشان کرد: ساخت سیلوی بندر امیرآباد تمام شده و آماده حمل است که کار اجرایی و فونداسیون آن تا یک ماه دیگر انجام و نیمه دوم مهرماه این سیلو نصب خواهد شد.


وی افزود: همچنین در بندر انزلی برای ساخت انبار با تعیین شدن مشاور در حال تهیه نقشه هستیم تا کار ساخت را آغاز کنیم، در بندر امام نیز کارها به روال عادی در پیش است به صورتی که سرمایه‌گذاری در ترمینال دوم غلات بندر امام خمینی (ره) به ظرفیت ١٥٠ هزار تن توسط تایدواتر وارد مرحله خرید تجهیزات شده ایم. البته گفتنی است که اپراتوری این بندر در اختیار ما قرار گرفته است.


اعتصام یادآور شد: این شرکت ١٥٠٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام خواهد داد به طوری که با این اقدامات بهره‌برداری از این ترمینال در سال ٩٦ آغاز می‌شود. به گفته این مقام مسوول در شرکت تایدواتر خاورمیانه، این شرکت نیز در حال ارزیابی بندر چابهار است.


منتظر ابلاغ سازمان بنادر برای خارج‎سازی شناور جدید هستیم
اعتصام درباره شناورسازی مغروقه‎های اروند توسط شرکت تاید واتر خاورمیانه نیز اظهار کرد: تاکنون این شرکت دو فروند شناور مغروق را در اروند خارج و شناورسازی کرده است و اکنون باوجود در اختیار داشتن تجهیزات و نیروی انسانی آماده برای این کار منتظر ابلاغ سازمان بنادر ودریانوردی برای خارج سازی شناور جدید هستیم. وی درباره مالکیت شناورهای مغروق خارج سازی شده گفت: بعضی از این شناورها مالک شخصی داشته، بعضی متعلق به سازمان بنادر ودریانوردی بوده و بعضی دیگر به سازمان اموال تملیکی تعلق دارد به صورتی که شناورهایی را که مالکان ناشناخته دارند اموال تملیکی تحویل گرفته و آنها را یا به مالک جدید و دیگران می‎فروشد و یا خودش متولی آن نشاورها می‎شود.


مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه اظهار کرد: البته شرکتی که شناور را سالویج می‎کند فقط عملیات اجرایی آن را انجام می‎دهد و دخل و تصرفی به موضوع مالکیت شناورها ندارد زیرا اگر شناورها مربوط به سازمان بنادر باشد  این سازمان خود قرارداد را منعقد می‎کند و اگر مربوط به مالک شخصی و یا سازمان اموال تملیکی باشد بازهم سازمان بنادر با آنها وارد مذاکره می‌شود و هماهنگی ها را انجام می‎دهد بنابراین شرکت هیچ دخل و تصرفی در این زمینه ندارد. وی با اشاره دوباره به پیگیری طرح‎های توسعه‌ای در بنادر افزود: برای این کار خریدهایی را از خارج کشور داشتیم که خوشبختانه به کشور وارد شده و مربوط به توسعه فعالیت‎های بندری و جنرال کارگو تایدواتر در بندر شهیدرجایی بوده و مورد استفاده قرار می‎گیرد.


اعتصام تاکید کرد: دو فروند شناور سامیت به مبلغ ١٨.٥ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های دریایی تایدواتر و قراردادهای پشتیبانی نفت وگازی شرکت با شرکت نفت فلات قاره خریداری شده است. وی از ساخت مکنده 600 تنی که قبلا شرکت تایدواتر سفارش داده بود سخن گفت و افزود: ساخت این مکنده بالای 50 درصد پیشرفت داشته است.


بزرگ‎ترین گام را در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه تایدواتر برداشتیم
مدیرعامل شرکت تایدواتر خارومیانه با اشاره به واگذاری سهام این شرکت به موسسه اعتباری کوثر گفت: با این اقدام، ما بزرگ‎ترین گام را در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه تایدواتر برداشتیم بنابراین می‎توان گفت که مقدمه این کار انجام شده است و پیگیر فرآیندهای مختلف این کار در مجامع بین‎المللی هستیم.
اعتصام در ادامه اظهار کرد: ما در همه مزایدات و مناقصاتی که در بنادر کشور انجام می‎شود شرکت خواهیم کرد البته در نهایت به نظر سازمان بنادر و دریانوردی بستگی دارد زیرا هنوز موضوع تحریم های شرکت تایدواتر خاورمیانه پابرجاست. وی افزود: اکنون ما نیز همچون دیگر کشورهای علاقه‎مند، اسناد خود را برای شرکت در مزایده ترمینال یک بندر شهیدرجایی به سازمان تقدیم کرده‎ایم.



  کد خبر : 2108
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :